Predavanje o AJURVEDI v SLOVENJ GRADCU
V Sloveniji gostuje priznan ajurvedski zdravnik dr. Dinil iz Rige, ki bo del svoje bogate zakladnice znanja o ajurvedi delil na predavanju in osebnih svetovanjih. Ajurveda na človeka gleda skozi vse nivoje in upošteva njegov telesni, čustveni ter duhovni nivo. To ni le indijsko znanje in izročilo, ampak gre za celovit, znanstven in učinkovit sklop znanj in pristopov.
Na predavanju bomo obravnavali naslednje teme:
* Zakaj je osnovno razumevanje ajurvede tako pomembno?
* Načelo posameznikove telesne konstitucije – prehrana za vsakega se razlikuje glede na drugačno konstitucijo oziroma prakruthi.
* Vsakodnevne navade, ki preprečujejo bolezni.
Zaželeni so prostovoljni prispevki za kritje stroškov najema prostora in organizacije (v višini približno 5 EUR).
TERMINI BREZPLAČNIH PREDAVANJ O AJURVEDI:
* SLOVENJ GRADEC – torek, 7. julij 2020, ob 18.00, lokacija: Čarnica, Glavni trg 29, 2380 Slovenj Gradec
O PREDAVATELJU:
Dr. Dinil ima dolgoletne izkušnje in obsežno znanje ajurvedske klinične diagnoze. Že dve leti je del skupine predavateljev na Začetnem ajurvedskem tečaju na latvijski univerzi, vodil pa je tudi že raznolika predavanja in delavnice.
Dinil je izkušen ajurvedski zdravnik v Arya Vaidya Chikitsalayalamu v Coimbatoru, eni najboljših ajurvedskih bolnišnic in raziskovalnih inštitutov v Indiji. Zdravnik vam lahko pomaga odpraviti vzrok in pozdraviti številne bolezni, med drugim tudi mišično-skeletne bolezni, nevrološke, kožne in alergijske težave ter duševne motnje. Naravno zdravljenje potekala s pomočjo ajurvedskih terapevtskih postopkov, dodatkov in dietetike.
Vabljeni tudi na ajurvedsko svetovanje o prehrani in življenjskih navadah pri dr. Dinilu.
Več informacij:
http://www.zaduso.si/ajurvedska-svetovanja-pri-dr-dinilu/
PRIJAVA
je obvezna!
Ob prijavi vas prosimo, da izberete lokacijo.
Prijave sprejemamo tudi po e-pošti
izobrazevanje@zaduso.si ali po SMS-u na 041 348 646
(napišete svoje ime, priimek ter kraj predavanja).
AJURVEDA
Osnovna filozofija ajurvede uči, da prehrana in zavest močno vplivata na duhovno in telesno zdravje. Ajurveda podrobno pojasnjuje pravilno prehranjevanje in priporoča tudi očiščenje zavesti, ki pomaga pri ohranjanju zdravja in duhovnem napredku. Spoznajte osnovna načela te starodavne znanosti in izboljšajte zdravje telesa in duše!
Po ajurvedi na naše splošno zdravje vplivajo tri vrste telesnih konstitucij, ki izhajajo iz elementov (trdih, tekočih, plinastih, žarečih in eteričnih), gun (treh kvalitet materialne narave – vrline, strasti, neznanja) in ravnovesja energij, imenovanih doše (vata, pita, kapha), ki so v našem telesu. Vata uravnava gibanje telesa, pita uravnava telesne spremembe, kapha pa skrbi za stabilnost telesa.
Glede na prevladovanje telesnih elementov, gun in doš se pojavijo tri različne vrste telesnih konstitucij, ki jih imenujemo fizična, mentalna in došna telesna zgradba. Dejavniki, kot so stanje sperme in jajčeca ter zavest staršev med spočetjem, vplivajo na elemente fizičnega telesa in kakovost narave (gune), ki jih pridobi duša ob rojstvu. Ravnovesje energij v telesu se imenuje doša prakriti, na kar vpliva tudi ravnovesje doš staršev med spočetjem in materine navade med nosečnostjo.
Za ohranjanje zdravja je ravnovesje treh doš najbolj pomembno. Te tri doše nadzirajo življenjske energije v grobih in subtilnih telesih in glede na prevlado ene ali več teh energij pravimo, da je naša konstitucija (ali prakriti) določena doša ali kombinacija teh. Na primer, če pita prevladuje v očetu in materi med spočetjem, se bo rodil otrok s konstitucijo, kjer bo prevladovala pita. Če v očetu prevladuje pita, v materi pa vāta, potem se bo rodil otrok z mešano konstitucijo pitte in vate.
Vata vlada vsem življenjskim znakom in tako upravlja gibanje in zaznave živčnega sistema ter tesnobe. Pita vlada vsem spremembam, ki se dogajajo v telesu, in je glavna energija, ki vlada prebavljanju hrane in naši sposobnosti, da sprejmemo ideje. Kapha vlada strukturam v telesu in s tem telesni stabilnosti in mentalnem zadovoljstvu.
V sanskrtu doša pomeni napaka. Zato se vāta, pita in kapha imenujejo doše, ker so nagnjene k neravnovesju. Njihovo ravnovesje ali neravnovesje v našem telesu je v glavnem odvisno od naše prehrane in čustev. Oboje, tako hrana kot čustva, imajo šest okusov, ki se v sanskrtu imenujejo rase. Te rase so: sladko, kislo, slano, pikantno, grenko in trpko. Ko so ti okusi v neravnovesju ali ravnovesju, ustvarijo različne učinke. Na primer, ko so okusi na čustveni ravni v ravnovesju, ustvarijo zadovoljstvo, razlikovanje, draž, navdušenje, introspekcijo in željo po izboljšanju. Ko pa so ta čustva kakorkoli presežena, lahko ustvarijo samozadovoljstvo ali pohlep, zavist, hedonizem, nepotrpežljivost ali jezo, negotovost in žalost. Vsak okus ima svoje lastnosti, ki vpliva na doše. Na primer grenak okus, ki je v glavnem sestavljen iz zraka in etra, hladi in suši in je zato najbolj uravnovesi pito, ki poveča toploto in vlago v našem telesu.
Poznati svojo telesno konstitucijo je tako pomembno kot vedeti, kakšno vozilo vozimo – tako vemo, s kakšnim gorivom napolniti rezervoar in kdaj moramo zamenjati olje. Če smo rojeni s konstitucijo pite, bo ta nagnjena k neravnovesju. Pita nam pomaga razlikovati, daje nam organizacijske sposobnosti in dobro prebavo. Preveč pite lahko povzroči izpuščaje, čir, krvavenje, jezo in razdražljivost. S primernim življenjskim slogom lahko oseba vzdržuje pito v ravnovesju in izboljša pozitivne lastnosti svoje narave. V tem primeru so še posebej priporočljivi sladki, trpki in grenki okusi, ki pretežno hladijo, sušijo in dajejo težo (sladkobo) ter s tem uravnovesijo vroč, vlažen in lahek vpliv pite.
Po ajurvedi je uravnotežena tista prehrana, v kateri je prisotnih vseh šest okusov in količinsko ustrezajo konstituciji osebe, njenemu telesnemu in duševnemu stanju, letnemu času in starosti. Pogosto lahko opazimo, da se ljudje najbolj prenajedajo sladkega okusa, kar je lahko tudi nadomestilo za pomanjkanje sladkosti v njihovem čustvenem življenju. Vendar ni priporočljivo jesti preveč slaščic. Sladko pomeni opijanje, saj sladkor zavre z žveplovo kislino in se potem destilira, s čimer nastane alkohol.
Če smo čustveno stabilni, obstaja manjša možnost prenajedanja (ati-āhāra) in prevelikega kopičenja stvari (prāyaśa) in to, kar pojemo, bo uravnovesilo in nahranilo naše telo. Kar jemo, ni tako pomembno kot to, kar prebavimo in vnesemo v naše telo. Zato mora biti glede na stanje našega prebavnega trakta določeno, kaj in koliko jemo. Če se je nabralo preveč pepela, ogenj v kaminu ne more dobro goreti, zato je treba ognjišče najprej očistiti. Podobno tudi prebavni ogenj (agni) ne more dobro goreti in prebaviti hrane, če je ama ali neprebavljena hrana še vedno prisotna v našem prebavnem traktu. Post je zelo dober način, da očistimo svoj prebavni trakt. Stanje blata in urina tudi kaže na stanje prebavnega ognja.
O